Yourpos

Meet the team

Richard Hoogendoorn

Interview

Richard, je bent in april begonnen bij Yourpos. We zijn hartstikke blij met jou! Waarom heb jij voor Yourpos gekozen?

Na mijn eerste gesprek met Stephan had ik een heel goed gevoel. Zijn verhaal en ambities waren duidelijk. Het leek mij een mooie uitdaging om bij te dragen aan de verdere groei van Yourpos. Ik was zelf ook al een tijdje op zoek naar een functie buiten de horeca, ik wilde een volgende stap zetten. Het was een combinatie van deze twee factoren, waardoor ik voor Yourpos gekozen heb.

Bij Yourpos krijg ik de kans om mijzelf te ontwikkelen tot verkoopadviseur waarbij advies en service voor de horecaondernemer altijd de hoogste prioriteit hebben. Met mijn ervaring in de horeca kan ik onze klanten op de juiste manier adviseren.

Je hebt ontzettend veel ervaring in de horeca. Dat is voor deze functie natuurlijk heel waardevol. Wat is de meest voorkomende valkuil die jij hebt gezien bij horecaondernemers?

Ik heb vaak genoeg gezien dat het belang van de horecaondernemer niet op dezelfde lijn ligt als dat van zijn medewerkers. Dat kan funest zijn in de algehele beleving van het horecapersoneel en hoe zij met de gasten omgaan. Zorg als ondernemer dat de visie duidelijk is bij de rest van het team. Daarnaast heb ik regelmatig geconstateerd dat er concessies gedaan worden op kwaliteit omwille van het geld. Op de lange termijn kan dit een negatieve uitwerking hebben. Daarom zou ik de ondernemer willen adviseren om dichtbij zijn of haar ‘tent’ te blijven. Blijf feeling houden met wat er operationeel speelt. En als laatste…. doe wat extra’s voor de lokale mensen. Dat zijn je trouwe klanten.

Je bent in de functie van adviseur en gaat dus zorgen voor onze (nieuwe) klanten. Waar ligt jouw focus voor het komend half jaar?

Het aankomende half jaar ligt mijn focus op het contact leggen met onze bestaande klanten en het uitbreiden van mijn netwerk. Ik wil graag met elke klant minimaal een introductiegesprek en contactmoment hebben. Daarnaast zal ik ook tijd besteden aan acquisitie van nieuwe klanten.

 

Hoe ziet jouw ideale klant eruit?

Ondernemen en samenwerken vanuit een bepaalde vorm van ‘vriendschap’ is mijn uitgangspunt. Samenwerken met klanten op basis van vertrouwen, loyaliteit en respect. Het maakt mij daarbij niet uit hoe groot de horecaonderneming is. Ik wil voor elk vraagstuk de juiste oplossing bieden en een partner voor de lange termijn zijn.

We kennen je als een goedlachse, vrolijke en ambitieuze man. Wat zijn jouw ambities binnen Yourpos? Welke doelen wil jij bereikt hebben aan het einde van dit jaar?

Ik wil in eerste instantie met heel veel plezier elke dag werken. Dan blijft mijn energie hoog en het zorgt ervoor dat we betere resultaten behalen. Uiteraard wil ik zoveel mogelijk waarde toevoegen bij onze klanten met mijn advies en onze systemen. Ik wil aan het eind van het jaar ons nieuwe kassasysteem geïmplementeerd hebben bij tien nieuwe klanten.

Wat zijn jouw privé toekomstdromen?

Ik was al een tevreden mens, maar ik hoop dat ik gezond blijf en mooie en leuke dingen kan blijven doen met mijn gezin en familie. Dat ik mooie momenten mee kan maken. Op werkgebied wil ik elke dag met plezier naar mijn werk gaan, vol energie.

Je ben in een team van sterk gedreven collega’s terechtgekomen. Wat zou je hen willen toewensen?

Ik ben welkom geheten in een hecht en warm team. Ik heb gemerkt dat zij elkaar graag willen helpen en voor elkaar een extra stap willen zetten. Dat is heel prettig en het werkt motiverend voor mij . Ik wens hun heel veel werkplezier met elkaar en uiteraard met mij toe. Ik hoop dat we mooie resultaten neer gaan zetten en dat ik lang onderdeel mag blijven uitmaken van dit team.

Richard Hoogendoorn